Page 92 - 03-Patient Safety

Basic HTML Version

304
คู่
มื
อหลั
กสู
ตรความปลอดภั
ยของผู้
ป่
วยขององค์
การอนามั
ยโลก: ฉบั
บสหวิ
ชาชี
พ (ฉบั
บภาษาไทย) เล่
ม 3
44. Gault W. Blame to aim, risk management in the NHS.
Risk
Management Bulletin
, 2002, 7:6-11.
45. Berwick D M. Improvement, trust and the health care workforce.
Quality and Safety in Health Care
, 2003, 12 (Suppl. 1):i2i6.
46. Walton M. Creating a ‘no blame’ culture: Have we got the balance
right?
Quality and Safety in Health Care
, 2004, 13:163-164.
47. Maurino DE, Reason J, Johnson N, Lee RB.
Beyond aviation
human factors
Aldershot, UK, Ashgate Publishing Ltd, 1995.
48. Perrow C.
Normal accidents: living with high technologies
, 2nd
ed. Princeton, NJ, Princeton University Press, 1999.
49. Douglas M.
Risk and blame: essays in cultural theory
. London,
Routledge, 1992.
50. Helmreich RL, Merritt AC.
Culture at work in aviation and
medicine
. Aldershot, UK, Ashgate Publishing, 1998.
51. Strauch B. Normal accidents-yesterday and today. In: Hohnson
CW, ed.
Investigating and reporting of accidents
. Washington,
DC, National Transportation Safety Board, 2002.
52. Emanuel L et al. What exactly is patient safety? In: Henriksen K,
Battles J B, Keyes M A, Grady ML, eds.
Advances in patient
safety: new directions and alternative approaches
. Rockville, MD,
Agency for Healthcare Research and Quality, 2008:19-35.
53. Vincent C.
Patient safety
, 2nd ed. London, Blackwell, 2010.
54. Hicks LK et al. Understanding the clinical dilemmas that shape
medical students’ ethical development: Questionnaire survey and
focus group study.
British Medical Journal
, 2001, 322:709-710.
สไลด์
ส�
ำหรั
บหั
วข้
อที่
1 ความปลอดภั
ยของผู้
ป่
วยคื
ออะไร
การบรรยายไม่
ใช่
วิ
ธี
ที่
ดี
ที่
สุ
ดในการสอนเรื่
องความปลอดภั
ยของ
ผู้
ป่
วย หากต้
องการบรรยาย เป็
นความคิ
ดที่
ดี
โดยการวางแผนให้
นั
กศึ
กษา
ได้
มี
โอกาสแลกเปลี่
ยนและอภิ
ปรายระหว่
างการบรรยายด้
วย การใช้
กรณี