507
คู่
มื
อหลั
กสู
ตรความปลอดภั
ยของผู้
ป่
วยขององค์
การอนามั
ยโลก: ฉบั
บสหวิ
ชาชี
พ (ฉบั
บภาษาไทย) เล่
ม 4
4. Langley GJ, Nolan KM, Norman CL, Provost LP, Nolan TW.
The Improvement Guide: A Practical
Approach to Enhancing
Organizational Performance
. New York, NY; Jossey-Bass, 1996.
5. Friedman RC, Kornfeld DS, Bigger TJ. Psychological problems
associated with sleep deprivation in interns.
Journal of Medical
Education
, 1973, 48:436-441.
6. Nolan TW et al.
Reducing delays and waiting times throughout the
health-care system
, 1st ed. Boston, MA, Institute for Healthcare
Improvement, 1996.
7. Walton, M.
The Deming management method
. New York, Penguin
Group, 1986.
8. Source: Institute for Healthcare Improvement (http://www.ihi.
org/IHI/Topics/Improvement/ImprovementMethods/Measures/;
accessed 21 February 2011).
9. White SV, James B. Brent James on reducing harm to patients
and improving quality.
Healthcare Quality
, 2007, 29:35-44.
10. Military standard procedures for performing a failure mode, effects
and criticality analysis (http://goesr.gov/procurement/antenna_
docs/reference/MILSTD-1629A.pdf; accessed 21 February 2011).
11. Bales, RF, Strodtbeck FL. Phases in group problem-solving.
Journal of Abnormal and Social Psychology
, 1951, 46, 485-495.
12. FMEA [web site] (http://www.fmeafmeca.com/index.html;
accessed 18 November 2010).
13. Juran J.
Managerial breakthrough
. New York, McGraw-Hill, 1964.
สไลด์
ของหั
วข้
อที่
7 บทน�
ำวิ
ธี
การปรั
บปรุ
งคุ
ณภาพเพื่
อปรั
บปรุ
งการดู
แล
การบรรยายไม่
ใช่
วิ
ธี
ที่
ดี
ที่
สุ
ดในการสอนเรื่
องความปลอดภั
ยของ
ผู้
ป่
วย หากต้
องการบรรยาย เป็
นความคิ
ดที่
ดี
โดยการวางแผนให้
นั
กศึ
กษา
ได้
มี
โอกาสแลกเปลี่
ยนและอภิ
ปรายระหว่
างการบรรยายด้
วย การใช้
กรณี
ศึ
กษาเป็
นวิ
ธี
การหนึ่
งที่
ช่
วยท�
ำให้
เกิ
ดการอภิ
ปรายกลุ
่
ม อี
กวิ
ธี
หนึ่
งคื
อการ