469
คู่
มื
อหลั
กสู
ตรความปลอดภั
ยของผู้
ป่
วยขององค์
การอนามั
ยโลก: ฉบั
บสหวิ
ชาชี
พ (ฉบั
บภาษาไทย) เล่
ม 4
การประเมิ
นการสอนหั
วข้
อนี้
การประเมิ
นเป็
นสิ่
งส�
ำคั
ญในการทบทวนการสอนว่
าเป็
นไปอย่
างไร
และการปรั
บปรุ
งให้
ดี
ขึ้
นจะท�
ำอย่
างไร ดู
คู่
มื
อผู้
สอน (ส่
วน A) ส�
ำหรั
บสรุ
ป
ของหลั
กการประเมิ
นที่
ส�
ำคั
ญ
เอกสารอ้
างอิ
ง
1. Reason JT. Understanding adverse events: the human factor. In:
Vincent C, ed.
Clinical risk management
. London, British Medical
Journal Books, 2001:9-14.
2. Barach P, Small S. Reporting and preventing medical mishaps:
lessons from nonmedical near miss reporting systems.
British
Medical Journal
, 2000, 320:759-763.
3. Runciman B, Merry A, Walton M.
Safety and ethics in health
care: a guide to getting it right
, 1st ed. Aldershot, UK, Ashgate
Publishing Ltd, 2007.
4. Walton M. Why complaining is good for medicine.
Journal of
Internal Medicine
, 2001, 31:75-76.
5. Samkoff JS. A review of studies concerning effects of sleep
deprivation and fatigue on residents’ performance.
Academic
Medicine
, 1991, 66:687-693.
6. Deary IJ, Tait R. Effects of sleep disruption on cognitive
performance and mood in medical house officers.
British Medical
Journal
, 1987, 295:1513-1516.
7. Leonard C et al. The effect of fatigue, sleep deprivation and
onerous working hours on the physical and mental well being of
preregistration house officers.
Irish Journal of Medical Sciences
,
1998, 176:22-25.
8. Landrigan CP et al. Effect of reducing interns’ working hours on
serious medical errors in Intensive Care Units.
The New England
Journal of Medicine
, 2004, 351:1838-1848.